JBF oppnår en score på 88 når det gjelder gjennomsnittlig tilfredshet, og en score på 95 når det gjelder lojalitet i Norsk Kundebarometer 2017.

Norsk Kundebarometer er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI, som hvert år måler tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Mer enn 8300 forbrukere har sagt sin mening i årets undersøkelse og fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester av. Til sammen har over 160 virksomheter fra rundt 30 ulike bransjer fått sin dom i årets undersøkelse.

Med sin gjennomsnittsscore på kundetilfredshet med 88 poeng, ligger JBF langt over gjennomsnittet i Norge på 72,3 poeng. Vi scorer til og med høyere enn andre bedrifter som tradisjonelt har gjort det sterkt i undersøkelsen, som Finn.no og Flytoget. 

Norsk Kundebarometer og Barcode Intelligence har innført et nytt 5-stjerners ratingsystem på kundetilfredshet, og JBF er blant dem som kan smykke seg med 5-stjerner, noe som betyr at vi har begeistrede kunder. For å gjøre seg fortjent til dette må man oppnå en kundetilfredshetsscore på 80 poeng eller høyere.

Undersøkelsen er gjennomført av Barcode Intelligence og Norstat Norge i samarbeid med Handelshøyskolen BI. Datainnsamlingsperioden var fra januar til april 2017. 

 

(Kilder: www.kundebarometer.com og https://www.barcode.as/barcode-rating/)