
JBF har Norges mest fornøyde forsikringskunder
JBF Forsikring troner nok en gang øverst på Barcode Rating-listen, som ble offentliggjort 7. mai.
Med en kundetilfredshetsscore på 85,4 i 2025 bekrefter undersøkelsen at JBF har de mest fornøyde forsikringskundene i Norge – for niende år på rad. Scoren på 85,4 er en økning på 1,9 poeng fra 2024.
– Det er utrolig inspirerende å se at vi også i år har de mest fornøyde forsikringskundene i landet. Vårt mål er å være verdifullt til stede i kundens liv – og resultatene viser at vi lykkes med dette. Jeg er stolt og takknemlig på vegne av hele organisasjonen, sier Kathrine G. Aamoth, leder for forsikringsvirksomheten i JBF.
Scoren på 85,4 er en økning på 1,9 poeng fra 2024. Det vitner om et systematisk arbeid med kundeopplevelse og relevans i både produkter og rådgivning.
– Som et kundeeid selskap er vi til for kundene våre – ikke for eksterne eiere. Det gir oss mulighet til å fokusere fullt og helt på å levere personlig service, gode produkter og konkurransedyktige betingelser. Våre medarbeidere gjør en fantastisk jobb hver dag, og det er utrolig hyggelig at kundene legger merke til og verdsetter det, sier Aamoth.
Om målingen
Barcode Rating-listen er en parallellmåling til Norsk kundebarometer (NKB), og tilbys virksomheter som ikke er store nok til å delta i den offisielle NKB-rangeringen. Målingen bruker samme metode, spørsmål og tidspunkt som NKB, og resultatene er dermed direkte sammenlignbare.