Forsikringsselskapet som alltid stiller opp
– Forsikringsselgerne gir opp straks de hører hvor jeg har forsikringene mine, sier Per Melby som har vært JBF-kunde i tretti år
Per Melby har tilbrakt omtrent hele sitt yrkesliv i jernbanen.
Han var der da Baneservice ble skilt ut fra NSB på starten av 90-tallet, jobbet som forsyningsdirektør for Jernbaneverket (nå Bane NOR) i 17 år, og er i dag ansatt i en seniorstilling samme plass.
Gjennom alle disse årene har han hatt ett og samme forsikringsselskap i ryggen.
– Da jeg ble ansatt i NSB var JBF noe av det aller første jeg ble tipset om
– «Her er den rimeligste forsikringen du kan få, og den eies av oss jernbanefolk. Altså mennesker som har sikkerhet som førsteprioritet», var beskjeden.
Melby ble kunde i 1994, og har siden den gang fått hjelp av JBF ved både små og store uhell.
Trygghet uansett skadeomfang
I løpet av sine tre tiår som kunde har Per Melby opplevd flere små og store uhell, og alltid fått hjelp på en enkel og ryddig måte.
– Den første store saken kom allerede i 2002. Jeg trodde ikke skaden var dekket, men ble positivt overrasket da oppgjøret på 20.000 kroner gikk rett gjennom.
Den siste smellen kom da han opplevde et motorhavari på vei hjem fra påsketur. Bilen ble hentet i Hanevold-tunnelen og tauet til Lier, og Melby tok en Bolt hjem derfra til Nesodden. Alt ble dekket av JBF.
Skaden på bilen ble vurdert til hele 170.000 kroner.
– Da ble jeg spurt om jeg ville reparere eller kondemnere bilen. Det var kjempefint å få muligheten til å ta den avgjørelsen selv, sier han.
– Kjekt å ha alt samlet på ett sted
Da Melby nylig flyttet til Nesodden sørget han for å gå gjennom avtalene sine.
– Det er enkelt å justere forsikringer.
Bytter du noe, er det enkelt å oppdatere forsikringspremien selv på Min side, sier han.
Han synes det er fint å samle alt ett sted, og var derfor godt fornøyd da JBF begynte å tilby båtforsikring for noen år siden.
– Nå har jeg to båtforsikringer og forsikring på båtbu hos JBF også, smiler han.
Sparte nesten en tredel
– Gjennom de siste 30 årene har jeg aldri hatt en dårlig opplevelse med JBF. Kun én gang har jeg purret, og da viste det seg at forsinkelsen skyldtes at bilverkstedet hadde rotet bort et prisoverslag, sier Melby.
Også nærmeste familie har mulighet til å tegne forsikring hos JBF, en mulighet barna hans har benyttet seg av.
– Alle tre tegnet bilforsikring her før de fylte 25.
Vi sparte nesten en tredel sammenlignet med konkurrentene.
Den tydeligste bekreftelsen på at han valgte rett? Telefonsamtalene fra andre forsikringsselskaper:
– Jeg sier bare at jeg har alle forsikringene mine hos JBF. Da blir det stille et øyeblikk før de svarer: «OK! Da ønsker jeg deg en god dag.»
Visste du at ...
For fjerde år på rad har kundene rangert JBF øverst i Norges største kundetilfredshetsundersøkelse for forsikring, EPSI Rating 2025.
Undersøkelsen viser at JBF fortsetter å gi gode kundeopplevelser, med høy tillit og sterk lojalitet